SVAR SNARAST, SENAST 2/9

  • Start: 2025-09-08
  • Slut: 2026-03-31
  • Omfattning: 100 %
  • Antal: 1 st
  • Plats: Stockholm
  • Möjlighet till distans: Generellt sker arbete på plats. Viss distans enligt ök.
  • Krav på svenska: Ja
  • Krav på engelska: Nej
  • Säkerhetsklassat uppdrag: Nej
  • Takpris: Förhandlingsbart

Avropet omfattar samtliga nedanstående delar:

  1. En konsult som kan stötta och hjälpa Inköpscentralen i sitt förvaltningsuppdrag med att vidmakthålla drift, funktion och applikationsförvaltning. Det kan även omfatta viss justering och förbättringar inom applikationen.
  2. Under 2025/2026 kommer Adda Inköpscentral ta fram en central datastruktur i PIM, som kommer implementeras på flera kategoriområden, däribland Möbler. Det innebär att under denna period kommer ett struktur-projekt påbörjas där data ska migreras över till nya strukturen, samtidigt som ordinarie drift på möbelkatalogen behöver behållas.
  3. Under 2026 kommer nytt ramavtal att lanseras, vilket innebär att all data ska importeras på nytt (i äldre strukturen eller nya PIM). Det arbetet kommer bli fokus för konsultens uppdrag. Det omfattar omhändertagande av befintlig data från möbelleverantörernas anbud hösten/vintern 2025 till att kunna presenteras i katalogen. Strukturen (excel) tas fram av Adda Inköpscentral och förarbetas internt av Adda.

Konsulten ansvarar för:

  • applikationsförvaltningen där bla patchar, uppdateringar av plug-in ingår
  • tekniskt supportstöd till Adda
  • bistå vid utvecklingsplanering, delta i förvaltningsråd
  • ta fram förslag på ny funktionalitet eller design som Adda efterfrågar
  • refaktorering och modernisering av befintlig frontend-kod
  • implementera förbättringar i UI/UX för att göra verktyget mer användarvänligt
  • bygga komponenter och vyer i linje med modern frontend-standard
  • säkerställa att lösningen fungerar sömlöst med WooCommerce-backend
  • ha förståelse för dataflödet från Excel till frontend
  • samarbete med Addas interna resurser kring framtagande och implementering av den nya strukturen.

Adda ansvarar för:

  • att innehåll i digitala möbelkatalogen är faktagranskat och korrekt
  • föra dialog med kunder och leverantörerna
  • driften av katalogen som ligger hos webhotellet BeeByte
  • anmäla supportärenden till konsulten, oavsett om det berör applikationen eller driften

Konsulten/konsulterna ska ha erfarenhet av ett liknande uppdrag. Detta styrks genom att ramavtalsleverantören till anbudet bifogar en beskrivning av ett motsvarande uppdrag. Följande uppgifter ska framgå:

  • Beskrivning av referensuppdrag
  • Uppdragsgivare
  • Kontaktperson hos uppdragsgivare
  • Telefonnummer till kontaktperson
  • E-postadress till kontaktperson

För att kontrollera att angivna uppgifter är korrekta kan referenten komma att kontaktas via e-post eller telefon. Referenten ska vara vidtalad.

Adda kommer att genomföra intervjuer med de tre konsulter som bedöms ha störst chans att tilldelas uppdraget, baserat på offererat timpris och möjligt prisavdrag i Mervärde 1 – Erfarenhet. Intervjuerna kommer att hållas med de kontaktpersoner som angivits i bifogat referensuppdrag.

Adda beräknar att intervjuerna kommer att genomföras per telefon under vecka 38, 15-19 september 2025. Angivna kontaktpersoner ska vara tillgängliga för intervju denna dag.

Tidsram för intervjun:

  • 30 min

Intervjufrågorna kommer att baseras på de krav och mervärden som ställts kopplat till kompetens och erfarenhet.

Skallkrav

Uppdraget ska genomföras på svenska.
Mycket goda kunskaper i HTML, CSS och JavaScript.
Erfarenhet av frontend-utveckling i projekt med WordPress och WooCommerce.
Erfarenhet av att arbeta med teman och/eller REST API-integration mot WordPress.
Grundläggande förståelse för Python (för att förstå befintligt importflöde).
God vana att arbeta med och förbättra legacy-kod.
Kunskap om moderna frontendramverk, gärna React eller Vue (projektet kan komma att migrera till ett sådant framöver).
Erfarenhet av att bygga responsiva gränssnitt.
Kunskap om hur data bearbetas och presenteras – t.ex. via CSV-importer, APIer eller PIM-lösningar.
Kompetensnivå 4

Börkrav

Erfarenhet av att arbeta med importflöden för produktdata (CSV, Excel, PIM) minst 2 år
Erfarenhet av versionshantering med Git minst 1 år
Erfarenhet av att arbeta med tillgänglighetsanpassade webbgränssnitt (WCAG)
Erfarenhet av att arbeta med STRUCT PIM (minst 2 år) + referensuppdrag

Övrig information:

Vi beräknar omfattningen till ca 30 timmar i månaden. Support för våra interna resurser behövs under kontorstid 8-16 måndag – fredag. Detta kan komma att förändras över tid så därför kan inga volymer garanteras. Uppdraget ska genomföras på svenska. Uppdraget utförs huvudsakligen på leverantörens kontor men kan, vid enstaka behov och på Addas begäran, även utföras på plats hos Adda i Stockholm

Handlingar som skall ingå vid svar av förfrågan

• CV för konsult i word och på svenska
• Svar på SKA- och BÖR-krav, bilägg CV IT Konsult (1262) (använd denna)
• Ange konsultens tillgänglighet samt önskat arvode.

• Referensuppdrag (i det fall detta efterfrågas)

För frågor om uppdraget:

Johan Antonsson, 073-650 86 89 /johan@consultingcollective.se

Sök uppdraget genom att fylla i och skicka in formuläret nedan.

Här skriver du in ditt förnamn.
Här skriver du in ditt efternamn.
Här skriver du in ditt telefonnummer.
Här skriver du in ditt timpris.
Här laddar du upp din ifyllda kravmatris - kom ihåg att utveckla dina svar
Här laddar du upp ditt ifyllda referensuppdrag
Här laddar du upp ditt CV

Upptäck mer från Consulting collective

Prenumerera för att få de senaste inläggen skickade till din e-post.