SVAR SNARAST, SENAST 14/7
- Start: 2025-09-01
- Slut: 2026-06-30, option på förlängning finns
- Omfattning: 100 %
- Antal: 1 st
- Plats: Stockholm
- Möjlighet till distans: Nej, generellt sker arbete på plats. Viss distans ok enligt ök.
- Krav på svenska: Ja
- Krav på engelska: Nej
- Säkerhetsklassat uppdrag: Nej
Vi söker nu en driven och erfaren Produktägare för en serviceportal, med fokus på att driva molnresan och optimera interna processer. Detta är en fantastisk chans att arbeta strategiskt med modern teknik och bidra till en viktig digitaliseringsresa hos en välkänd aktör. Om du eller någon i ditt nätverk har rätt profil, tveka inte att skicka in ansökan!
Som Produktägare för Serviceportal inom Teknikenheten är du ansvarig för att driva och utveckla produkten/tjänsten så att den kontinuerligt skapar värden. Du kommer att arbeta med produkter och tjänster som främst omfattar Jira Service Management och Confluence. Fokusområden är att tillsammans med stakeholders utveckla och optimera interna processer, systemstöd och arbetsflöden för ärendehantering och dokumentering, CMDB och att stödja kommande IAM process. Du kommer att arbeta nära med stakeholders för att säkerställa att rätt strategiska beslut fattas och att produktens utveckling är i linje med företagets övergripande mål och strategier. Din roll innebär att balansera kort- och långsiktiga prioriteringar och att vara en aktiv del i teamets dagliga arbete.
Uppdraget innebär att:
- Ta fram och underhålla en vision och roadmap för nätverksprodukten/tjänsten, säkerställande att de är i linje med företagets strategier.
- Ansvara för produktbackloggen, prioritera arbetsuppgifter för att maximera värdet för användaren/publiken i förhållande till insatsen.
- Säkerställa att produktens tillgänglighet och kvalitet upprätthålls.
- Effektivt balansera och prioritera olika typer av behov mot varandra.
- Skapa förutsättningar för teamet att utforma och leverera lösningar baserat på prioriteringar, och aktivt hjälpa till med att röja hinder.
- Aktivt kommunicera och samarbeta med nödvändiga kontaktytor, säkerställa att produktvision, roadmap, prioriterad produktbacklog samt leveranser är kända och tillgängliga.
- Hantera ekonomisk prioritering och uppföljning inom produktens/tjänstens budgetram.
- Ansvara för den löpande relationen med leverantörer, inklusive uppföljning av leverans.
- Driva upphandlingsprocesser relaterade till nätverksprodukten/tjänsten.
- Driva molnresan för Serviceportal i mål.
Placering: Arbetet utförs på plats i Radiohuset i Stockholm.
Tilldelningsbeslut sker utifrån bland annat konsultens kompetenser, erfarenhet, lämplighet för uppdraget, personlighet som passar med teamet, samt förslag på upplägg/genomförande och pris per timme.
CV: Leverantören ska skicka CV på konsulten, en eller två utifrån uppdragets omfattning, och vem av konsulterna som ytterst har huvudansvar för uppdraget. Beskrivning av genomförande och möjlig start på konsulterna. Svar på eventuella övriga tilldelningskriterier.
Skallkrav
•Teknisk Expertis: Gedigen kunskap och erfarenhet av Atlassians produkter Jira och Confluence och tjänster, samt de underliggande teknologierna och plattformarna. Goda kunskaper inom Java och stor förståelse av CMDB.
•Projektledning: Starka färdigheter i agil produktutveckling, inklusive Scrum, Kanban, Lean Startup, Design Thinking och User Story Mapping.
Börkrav
•Tidigare erfarenhet av att migrera ITSM system till molnet är meriterande.
Handlingar som skall ingå vid svar av förfrågan
• CV för konsult i word och på svenska
• Svar på SKA- och BÖR-krav, bilägg CV Produktägare för en serviceportal (använd denna)
• Ange konsultens tillgänglighet samt önskat arvode.
• Referenser på begäran
För frågor om uppdraget:
Anna Larsson, 070-109 86 89 /anna@consultingcollective.se
Sök uppdraget genom att fylla i och skicka in formuläret nedan.
Upptäck mer från Consulting collective
Prenumerera för att få de senaste inläggen skickade till din e-post.