SVAR SNARAST, SENAST 7/9
- Start: 2025-09-11
- Slut: 2026-03-31
- Omfattning: 100 %
- Antal: 1 st
- Plats: Stockholm
- Möjlighet till distans: Generellt sker arbete på plats. Viss distans enligt ök.
- Krav på svenska: Ja
- Krav på engelska: Ja
- Säkerhetsklassat uppdrag: Nej
- Takpris: Förhandlingsbart
Driva utveckling och kravställning av informationsförsörjning. Uppdraget inkluderar arkitektur, modellering samt vilken information som omfattas kopplat till CRM Förmågor och Nya kanaler.
Varför är det viktigt? Vi behöver säkra informationsförsörjning för att ge en Kund-360-vy (Kundinformation & engagemangsdata). Kritisk förutsättning för bla. AI, CRM-förmåga, Nya Kanaler oavsett framtida genomförande för respektive satsning. Allt börjar med data – nyckeln till att leverera enligt Marknadsplanen och för att i framtiden arbeta datadrivet.
- Helhetsansvar för att hålla ihop och säkerställa att vi får en gemensam informationsförsörjning. Övergripande ansvar att leda och driva arbetet för arbetsströmmens uppdrag i nära samverkan med utförande resurser på de olika affärsenheter. Uppdraget innebär att man kopplar ihop rätt personer, driver på att arbete sker samt agerar spindel i nätet informationsmässigt.
- Driva prioritetsfrågor i de olika SPR/POS och följa upp leverans, att nödvändiga resurser finns tillgängliga m.m.
- Facilitera att tekniska arkitekturen vartefter den evolverar som det ofta tenderar göra är alltid i synk mellan AE/DigIT och i linje med målbild, t.ex. utreda vad som ska göras i Digital Informations plattform (DIP) vs Digital analys plattform (DAP) kopplat till analyser, säkerställa det byggs flöden för strömmad data i nära realtid (utifrån en startpunkt i en befintlig excellista- behöver verifieras och ev delas upp i faser)
-
- Facilitera att informationsmodellerare möts och har framdrift i mappningar, modelleringar, leveranser och tester för t.ex. enhetlig kundvy
- Hantera ev backfill/ekonomiska konsekvenser
- Kunna beskriva undanträngning portfölj för portfölj för rapportering/transparens
- Eventuellt (om inte annat initiativ genomför):
- Ta fram lösningsförslag på ansvarsfördelning mellan CRM Förmåga/CDP leveransteam och AE team
- Hantera ev. bubblande kompetensfrågor som nu börjar dyka upp och ta fram ev. handlingsplan på strategisk koncernövergripande nivå
Kompetens:
- Vana att leda tekniska grupperingar samt driva frågeställningar tvärs affär av t.ex. teknisk natur, management-natur (dvs prioriteringar och resurskonflikter m.m) samt ägarskapsnatur.
- Kunskap och metod att driva/leda frågeställning kring modellering och informationsförsörjning och vår arkitektur för att säkerställa våra behov inom CRM förmågor men behöver inte vara informationsarkitekt, teknisk arkitekt eller annan ämnesexpertis inom område – god förståelse räcker.
Kompetensnivå Nivå 4
Kunskap: Hög generalistkompetens, eller mycket hög kompetens inom ett område
Erfarenhet: Har deltagit i stora uppdrag inom olika områden och genomfört uppdrag med mycket hög kvalitet, nivån uppnås normalt tidigast efter 9-12 år som konsult inom området. Har befunnit sig på nivå 3 under minst 2 år.
Ledning: Tar huvudansvar för ledning av större grupp
Självständighet: Mycket stor
Handlingar som skall ingå vid svar av förfrågan
• CV för konsult i word och på svenska
• Svar på SKA- och BÖR-krav, bilägg CV Projektledare_Uppdragsledare för Nivå 4 (1316) (använd denna)
• Ange konsultens tillgänglighet samt önskat arvode.
• Referensuppdrag (i det fall detta efterfrågas)
För frågor om uppdraget:
Johan Antonsson, 073-650 86 89 /johan@consultingcollective.se
Sök uppdraget genom att fylla i och skicka in formuläret nedan.
Upptäck mer från Consulting collective
Prenumerera för att få de senaste inläggen skickade till din e-post.