VI OFFERERAR LÖPANDE, DET KAN INNEBÄRA ATT UPPDRAGET STÄNGS I FÖRTID
SVAR SNARAST, SENAST 19/10
- Start: 2026-01-08
- Slut: 2028-07-08
- Omfattning: 100 %
- Antal: 1 st
- Plats: Linköping
- Möjlighet till distans: Generellt sker arbete på plats.
- Krav på svenska: Ja
- Krav på engelska: Nej
- Säkerhetsklassat uppdrag: Nej
- Takpris: Förhandlingsbart
Intervju preliminärt vecka 45.
Linköpings kommun är i behov av en (1) Supporttekniker
Konsulten kommer att ingå i teamet för 1a-linjen på enheten IT-support på Linköpings kommuns IT-avdelning LKDATA, bestående av supporttekniker i 1a respektive 2a-linjen. IT-supporten hanterar inkommande samtal, chatt och mejl från anställda inom Linköpings kommun. Ärenden som inte löses direkt i 1a-linjen skickas vidare till en annan grupp inom IT-supporten som hanterar ärendet vidare. Denna roll innebär ett nära samarbete med övriga medarbetare och konsulter inom LKDATA, samt med verksamheten i kommunen. Enhetschefen för IT-supporten ansvarar för arbetsledning och prioritering av arbetsuppgifter.
Ansvarsområden:
Som konsult inom IT-supportens 1a-linje arbetar du i ett team och där huvudfokus är att bemöta Linköpings kommuns anställda på ett engagerat och professionellt sätt. Du kommer dagligen att hantera ärenden och beställningar av alla användarnära och kontorsnära IT-tjänster vilket innebär serviceinriktat arbete mot användare via telefon, chatt, och mejl. Du kommer att jobba i ärendehanteringssystemet TopDesk där du också ska dokumentera de ärenden som du tagit emot och hanterat. I samma system finns en gedigen kunskapsdatabas som du har tillgång till för att utföra standardfelsökning enligt satta rutiner.
I praktiken innebär det att du kommer arbeta inom följande områden:
● Service och bemötande
● Ta emot ärenden via telefon, chatt och mejl
● Dokumententera
● Ärendehantering såsom fel, frågor och beställningar gällande IT-tjänster
Konsulten utför arbete på en av beställaren tillhandahållen bärbar dator. I beställarens ABW-miljö finns arbetsplatser med skrivbord, stol, stor skärm, tangentbord, pekdon och headset för konsulten. Leverantören håller konsulten med tillbehör som stödjer arbete i ABW-miljö och ev andra personliga tillbehör (pekdon m.m. ) om konsulten har behov av. Vid arbete på distans ansvarar leverantören för utrustning så att god arbetsmiljö erhålls för konsulten så att uppdraget för beställaren inte begränsas av detta, detta inkluderar tillgång till stor skärm.
REFERENSUPPDRAG:
Nedan uppgifter skall bifogas:
- Uppdragsgivarens namn
- Tidsperiod när uppdraget utfördes (ÅÅÅÅ-MM – ÅÅÅÅ-MM)
- Beskrivning av uppdragets art och omfattning (i % av heltid)
- Kontaktperson hos uppdragsgivare, namn och titel
- Kontaktpersonens telefonnummer
- Kontaktpersonens e-postadress
INTERVJU:
Offererade konsulter ska vara beredd att delta på intervju fysiskt (om inte annat överenskommits med Beställaren) direkt efter anbudsöppning, preliminärt vecka 45.
Ange tid som passar er bäst för intervju (Antingen onsdag eftermiddag, torsdag eller fredag), samt kontaktuppgifter (namn och e-post) till de som ska bli kallade på intervju.
Skallkrav
• | Ska uppnå minst kompetensnivå 1 |
• | Samarbetsförmåga: Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. |
• | Muntlig och skriftlig kommunikation: Svenska, läsa/förstå/skriva, tala tydligt och välformulerat så att alla parter förstår. |
• | Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor: Förmåga att på svenska kommunicera effektivt, samarbeta med olika intressenter |
• | Serviceinriktad: Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar. |
• | Ansvarskännande: Tar ansvar för sin uppgift, strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare. Tar ansvar för sitt agerande. |
• | God pedagogisk förmåga: Har lätt att förklara samt hjälpa personer i sin omgivning. Kan anpassa ordval, kontext och bemötande utifrån mottagarens behov. |
• | IT-verktyg: förmåga att använda IT-verktyg och stödsystem. Ska även ha förmågan att söka fram information i IT-system för att leverera lösningar på ärenden. |
• | Fullgjord gymnasieutbildning/gymnasieexamen |
• | Offererad konsult/er ska kunna påbörja uppdraget omgående, om inte annat överenskoms med beställaren. |
• | Ange tid som passar er bäst för intervju (Antingen onsdag eftermiddag, torsdag eller fredag under vecka 45), samt kontaktuppgifter (namn och e-post) till de som ska bli kallade på intervju |
Börkrav
• | Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete som exempelvis: – Erfarenhet av arbete i en servicefunktion/serviceyrke |
• | Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete som exempelvis: – Erfarenhet av arbete i ett ärendehanteringssystem |
Övrig information:
Uppdraget utförs på plats i LKDATA:s lokaler, Kerstingatan 2, 58213 Linköping.
Handlingar som skall ingå vid svar av förfrågan
• CV för konsult i word och på – svenska
• Svar på SKA- och BÖR-krav, (använd denna) Supporttekniker, minst nivå 1 (1695)
• Ange konsultens tillgänglighet samt önskat arvode.
• Referensuppdrag (när detta efterfrågas)
För frågor om uppdraget:
Johan Antonsson, 073-650 86 89 /johan@consultingcollective.se
Sök uppdraget genom att fylla i och skicka in formuläret nedan.
Upptäck mer från Consulting collective
Prenumerera för att få de senaste inläggen skickade till din e-post.