SVAR SENAST – 30/5
- Start: 2025-09-17
- Slut: 2026-09-25
- Omfattning: 100 %
- Antal: 1 st
- Plats: Gävle
- Möjlighet till distans: Generellt sker arbete på plats, viss hybrid enligt ök
- Krav på svenska: Ja
- Säkerhetsklassat uppdrag: Ja, nivå 2
Den erbjudna konsulten skall vara tillgänglig för intervju under perioden 17/6 – 19/6 2025.
Uppdraget består av acceptanstestledning samt att tillsammans med projektledaren för projektet Aladdin leda insatser inom projektets planering & uppföljning, hinderröjning, ändringshantering och kommunikation. Uppdraget omfattar att under projektets gång hålla ihop arbetet med acceptanstester samt planera och leda arbetet inför produktionssättningar.
Arbetet innebär därmed ett nära samarbete med mottagande verksamhetschefer för att koordinera nödvändig förändringsledning. En viktig del i arbetet är att säkerställa att krav på informations- och IT-säkerhet hanteras i enlighet med rådande lagstiftning och myndighetens riktlinjer samt att analysera konsekvenserna utifrån ett verksamhetsperspektiv.
Konsulten förväntas ha ett agilt arbetssätt, arbeta nära verksamheten och våra agila systemutvecklingsteam. Utvecklingsteamen tar ett stort eget ansvar för sin planering och sin leverans.
Arbetet som acceptanstestledare och biträdande projektledare omfattar även att förtydliga mål och inriktning för projektet samt undanröja hinder och hjälpa projektdeltagarna att utvecklas på ett sätt som passar en lättrörlig organisation. Rollen är att coacha, uppmuntra och inspirera, dvs att skapa rätt förutsättningar för alla kompetenser inom projektet så att de effektivt kan leverera värde utifrån verksamhetens behov. Vidare handlar konsultens ledarskap om att bygga en tillitsfull organisation och öka transparensen på alla nivåer.
Arbetet innebär regelbunden dialog och avrapportering till projektets styrande struktur, vilket omfattar beredning och presentation av beslutsunderlag. Agila arbetssätt är en del av vägen till framgång i vårt arbete med digitalisering. Här förväntar vi oss att konsulten kan bidra i vårt arbete med att vidareutveckla våra agila arbetssätt.
Uppdraget kan komma att omfattas av andra insatser inom utveckling och förvaltning.
Tjänsten är säkerhetsklassad i nivå 2 vilket innebär att Leverantören ska teckna Säkerhetsskyddsavtal (SUA-avtal) på nivå 2 och konsulten måste vara svensk medborgare samt genomgå en säkerhetsprövning innan uppdraget påbörjas.
Uppdraget skall utföras i Lantmäteriets lokaler på Lantmäterigatan 2 i Gävle. Vi ser gärna att konsulten har möjlighet att använda egen datorutrustning om ingen annan överenskommelse sker. Arbete sker på plats i Gävle, viss möjlighet till distansarbete finns om arbetet så tillåter och efter överenskommelse med teamet.
Intervju
Lantmäteriet planerar att genomföra intervju av konsult som uppfyller samtliga ställda krav och går vidare till utvärdering. För konsult som är redan känd av Lantmäteriet kan utvärderingen komma att göras utan intervju.
Intervju kommer att hållas på plats i Gävle eller via Skype och på anbudsgivarens egen bekostnad
Skallkrav
Börkrav
Handlingar som skall ingå vid svar av förfrågan
• CV för konsult i word och på svenska
• Svar på SKA- och BÖR-krav, bilägg CV Acceptanstestledare (använd denna kravspec)
• Ange konsultens tillgänglighet samt önskat arvode.
• Referensuppdrag
För frågor om uppdraget:
Anna Larsson, 070-109 86 89 /anna@consultingcollective.se
Sök uppdraget genom att fylla i och skicka in formuläret nedan.
Upptäck mer från Consulting collective
Prenumerera för att få de senaste inläggen skickade till din e-post.